Artiklar eller annonser, content marketing blir allt viktigare för tidningarna

Nere i Göteborg har det nyligen varit mediedagarna på Svenska mässan.
Den svenska medieeliten och annonsköparna har möts och diskuterat
framtidens media
En viktig fråga som togs upp var framtiden för papperstidningarna.
Både upplagorna och annonsvolymerna sjunker betänkligt och
ingen har svaret på hur eller ens om det på längre sikt går att
rädda papperstidning i sin nuvarande form.
Avgränsningen mellan annonser och artiklar som har varit
avgörande för tidningens trovärdighet håller på att luckras
upp och Aftonbladet har gått steget längre och låter betalade
artiklar och journalistik blandas.
Programmet Medierna i P1 har gjort ett utmärkt program om
detta fenomen som är värt att lyssnas på.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s