Kris 2.0: Mer fara och mer möjlighet

Charlotta har skrivit ett intressant inlägg om Krishantering som jag tycker är värd att följa

CharlottaKar.

David Cameron och MUF gjorde magplask i mötet med sociala mediers oförutsägbarhet. Hur ska de gå vidare?

Not: Det här inlägget är en uppgift inom kursen strategisk kommunikation i sociala medier.

David Cameron ville förmedla bilden av sig själv som den beslutsföra, statsmannaaktiga värdsledaren. Han la upp en selfie i sociala medier. Men satirerna tog snabbt fart. Under hashtaggen #davecalls sprutar kreativiteten med varianter på Camerons selfie. Samtliga underminerar det budskap som Cameron önskade ge. (Berntsson, 2014a)

I en enkät gjord av Macmanara och Zerfass (2012, s. 300) anger PR-praktiker att tappad kontroll – över budskapet och arbetet med organisationens image – är ett av de största hindren och riskerna med att använda sociala medier. De intervjuade specialisterna på sociala medier i samma studie, verkar vara överens om att sociala medier inte kan kontrolleras. Men samtidigt,

rather than see this as a peculiar challenge in using social media, most noted that…

View original post 354 fler ord

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s