Skrivråd när du arbetar med ”Content Marketing”/ ”Innehållsmarknadsföring”

I kväll ska jag hålla ett seminarium i innehållsmarknadsföring eller content marketing
som det också kallas. Det är svårt att skriva ett inlägg per dag.
Jag har fram tills nu gjort precis det
som vi brukar avråda andra från att göra under våra föreläsningar.

Nämligen att skriva i sista minuten och inte sätta sig ned och
förbereda texterna och innehållet ordentligt.
När texterna återpubliceras på LinkedIn märker jag
en mängd skrivfel som jag gjort när texten stressats fram.
Med andra ord sätt dig ned och skriv ned ett par viktiga
stödord och börja söka material från internet för att
se vad andra skriver om dessa ämnen.
Vad är din åsikt i frågan? Skriv ned en mening.
Stämmer det som står på internet med dina egna erfarenheter?
Skriv ned mins sju idéer till inlägg på bloggen
Låt dem ligga ett par dagar, plocka fram dem
och utveckla dina tankar om utkastet fortfarande känns intressant
Skriv ihop texten och publicera
Det är nästan alltid bättre att publicera något kort än inte alls,
hellre en kort notis än inget alls
Upprepa detta sex dagar i rad och avsätt minst en timme per dag
eller en halvtimme om du är effektiv, övning ger färdighet
Efter en vecka bör du ha minst 42 idéer
Denna blogg kommer framöver att ge fler konkreta råd och tips
hur du kan samla material till skrivandet.

Advertisements

2 thoughts on “Skrivråd när du arbetar med ”Content Marketing”/ ”Innehållsmarknadsföring””

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s