Varumärkesstrategier

Coop och Löfbergs kaffe två diametralt olika sätt att förhålla sig till sina kunder

I morgon kommer jag ingående att diskutera två motsatta förhållningssätt för att bygga
och riva sina varumärken. CSR, det vill säga ”Corporate Social Responsibilty” Ett viktig
nyckelbegrepp när det handlar om både marknadsföring och företagets image.
De miljömässiga och sociala aspekterna av företaget blir allt viktigare för att bygga
ett varumärke. Det är naturligtvis stora skillnader i förutsättningar för stor och små
företag både när det gäller resurser och kunskap.
Detta exempel handlar om hur två stora företag lanserar sina varumärken mot kunderna.
Mer om detta i morgon vid elvatiden.

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s